Odoo muhasebe sistemi üzerinden alacak ve borç yevmiye kayıtlarınızı, müşteri faturalarını, müşteri kayıtlarını, tedarikçi faturalarını, ödemeleri kolayca görüntüleyebilir, gelir tablosu, bilanço, nakit akış, geçici mizan, vergi raporu ve daha birçok raporu kolayca sistem üzerinden oluşturabilir, bunların pivotunu alabilir ve dışa aktarabilirsiniz. Odoo sistemsel olarak size raporlama ve iş takibinde sınırsız kolaylıklar sağlar. Alt başlıklarda da görüleceği üzere fatura uzlaştırmak, ödeme takibi yapmak ve herhangi bir muhasebe raporlaması çekmek hiç bu kadar kolay olmamıştı.
Panel
Görmek istediğiniz tüm yevmiyelerinizi “Panel” sekmesini seçerek kolayca görüntüleyebilirsiniz. Bu yevmiyeler müşteri faturaları, tedarikçi faturaları, tüm kayıtlı banka hesaplarınızdaki bakiyeler ve şirket kasanızdaki bakiye olabilir. Tüm bilgileri tek bir sayfada son derece basit bir görünümle görebilirsiniz.
Yeni fatura oluşturmak için ya da yeni bir işlem için aksiyon almak için aşağıda kırmızı ok ile işaret edilen butona tıklamanız yeterli.
Herhangi bir yevmiyenin panel üzerinde yer almaması için, ilgili yevmiyenin ayarlarında yer alan “Sık Kullanılanlardan Kaldır” butonuna basmanız yeterli.
Yeniden eklemek için ilgili yevmiyenin gelişmiş ayarlarında yer alan “Panelde Yevmiyeyi Göster” butonu seçimi işaretleyebilirsiniz.
Panel üzerinde bulunan yevmiyelerin ekstra işlemlerinde, yevmiyenin türüne göre yapılabilecek işlemlere ait kısayollar yer alır. Bu kısayollar sayesinde ilgili menülere direkt ulaşılabilir, yeni kayıtlar oluşturulabilir ve raporlama yapılabilir. Bunun yanında yevmiyelere özel renk ataması da yapılabilir.
Kasa-Banka İşlemleri
Banka Hesap Özetleri
Banka hesap bakiyenizi daha detaylı görüntülemek istiyor ya da yeni bir banka hesap bilgisi oluşturmak istiyorsanız aşağıda kırmızı ok ile işaret edilen “banka” adlı etkin alanı seçmeniz yeterli.
Banka sayfasını açtığınızda “Oluştur” seçeneğine tıklayarak yeni banka hesap bilgisi girebilir ya da “İçe Aktar” seçeneğine tıklayarak sisteminizde mevcut hazır bilgileri Odoo sisteminize aktarabilirsiniz.
Örneğin aşağıdaki gibi bir banka hesap özeti oluşturup uzlaştırmaya çalışalım. Açılış bakiyesi 50.000 kapanış bakiyesi 40.000 TL olan bir hesap özeti oluşturduk. Ekstrede görünmesi adına yapılan işlemleri oluşturmamız gerekiyor. Eğer gider göstereceksek gireceğimiz değerin başına aşağıda kırmızı ok ile işaret edildiği üzere “-” koymamız gerekiyor. Gerekli bilgileri girdikten sonra tek yapmamız gereken kırmızı ile çerçevelenmiş “kaydet” seçeneğine basıp “Uzlaştır” demek.
Odoo ‘da yer alan uzlaştırma yapısı, faturaların otomatik olarak kapalı hale gelmesini yaşlandırma raporlarının sağlıklı bir şekilde alınabilmesini ve müşteri ve tedarikçilerle mutabakatı kolay hale getirir.
“Uzlaştır” butonuna bastıktan sonra açılan sayfada sistem otomatik olarak borç ve alacak tutarları üzerinden ekstreyi uzlaştırmaya çalışacaktır.
Tutarı kapatmak istiyorsak aşağıda kırmızı ok ile işaret edilmiş artı işaretini seçmemiz gerekiyor. Faturayı açıkta bırakmak istiyorsak lacivert oktaki sembole tıklamanız yeterli. Buna ek olarak, Odoo tutarın bir kısmını diğer ödemelerle kapatıp bir kısmını açıkta bırakma (Kısmi Uzlaştırma) şansı da tanıyor.
Lacivert ok’u seçip manuel hesap uzlaştırma sekmesini açtığınızda aşağıdaki gibi sayfa çıkacaktır. Açıkta bırakmak istediğiniz hesabı seçerek faturanızı istediğiniz hesapta açıkta bırakabilirsiniz.
İşleminizi bitirdikten sonra “Uzlaştır” butonu seçildiğinde karşınıza aşağıdaki gibi bir sayfa çıkacaktır.
Banka Kayıtları
Oluşturduğunuz banka kayıtlarının listesine ulaşabilmek için Muhasebe Paneli sayfasındaki banka yevmiyesinde aşağıdaki kırmızı ok ile işaret edilen üç noktaya tıklayıp “Banka Kayıtları” sekmesine giriş yapabilirsiniz.
Banka Kayıtları sayfasına girdikten sonra kırmızı ok ile işaret edilen Filtreleme seçeneğinden dilediğiniz filtreyi seçerek banka kayıtlarınıza hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Banka Uzlaştırma Modelleri Oluşturma
Banka uzlaştırma modelleri kısmına ulaşmak ve yeni uzlaştırma modeli yaratmak için öncelikle uzlaştıracağınız banka kaydının üzerine gidip “Uzlaştır” butonuna basınız.
Uzlaştır sayfası açıldıktan sonra aşağıda kırmızı ok ile işaretlenmiş sembole tıklayınız.
Manuel kayıt oluşturma sayfası açıldıktan sonra aşağıdaki kırmızı ok ile işaretlenmiş kısma gidip “Model Oluştur” sekmesine tıklayınız.
Model oluştur sayfasına geldikten sonra gerekli bilgileri girip “Kaydet” butonuna tıklayarak, banka uzlaştırmadaki kendi modelinizi oluşturabilirsiniz. Bu banka havale ücreti, eft ücreti gibi ekstra genel gider harcamalarında hız kazanmak için oldukça gereklidir ve Odoo tarafından önerilen bir opsiyondur.
Aşağıda kırmızı ile çerçevelenmiş uzlaştırma modeli örnek niteliği taşımaktadır. Şirketinizin günlük eft veya havale ücreti gibi giderleri olabilir. Bunların kodlarını girmek hesap numaralarına aktarmak yerine aşağıdaki gibi bir uzlaştırma modeli oluşturmak işinizi oldukça kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır.
Yevmiye Kalemleri
Yevmiye kalemlerine Müşavir bölümü altındaki Yevmiye Kalemleri sekmesine tıklayarak ulaşabilirsiniz. Yevmiye kalemlerini liste veya pivot şeklinde tüm kırılımlarıyla görüntülemek, gruplamak ve filtrelemek mümkün.
Filtrelemek ve gruplamak için kırmızı ile çerçevelenmiş kısımları kullanabilirsiniz. Liste veya pivot görünümünde görüntülemek istiyorsanız kırmızı ok ile işaret edilen bölümlere tıklayabilirsiniz.
Örneğin; İş Ortağı “Tedarikçi” içeren yevmiye kalemlerini, aşağıda görüleceği şekilde kolayca filtreyebilirsiniz.
Büyük verileri gruplamak, anlamlandırmak için çok faydalı olacaktır. Örneğin; “Grupla” bölümünde İş Ortağını seçerek yevmiye kalemlerini aşağıdaki gibi, iş ortağına göre gruplayabilirsiniz.
Grup kırılımlarını istediğiniz kadar arttırıp, daha detaylı hale getirebilirsiniz.
Aynı zamanda, bu bölümden kolaylıkla uzlaştırılmamış faturaları filtreleyebilir ve konu ile ilgili aksiyon alabilirsiniz. Aşağıda benzer bir örneği paylaşılmıştır.
Uzlaştırılmamış olan kayıtları manuel olarak uzlaştırmak için, “Uzlaştırılmamış” filtresinden sonra, Hesap ve İş Ortağı kırılımı yaparak, uzlaşabilecek tutardaki hareketleri birlikte seçip, Aksiyon bölümünden “Girişleri Uzlaştır” seçeneği ile uzlaştırabilirsiniz.
Sonrasında gelen onay ekranında “Uzlaştır” butonu ile uzlaştırma tamamlanmış olacaktır.
Kayıtlardan uzlaştırmayı kaldırmak için ise “Yevmiye Kalemleri” sayfası açılır ve “Eşleşen Numara” alanına göre gruplama yapılarak uzlaştırmalar görülür.
Uzlaştırması kaldırılacak kayıtlar toplu olarak seçilir ve açılan sayfada Aksiyon bölümü seçilip “Kayıtlardan Uzlaştırmayı Kaldır” seçeneği seçilir.
Daha sonra gelen onay ekranında “Uzlaştırmayı Kaldır” butonu ile uzlaştırmalar kaldırılmış olur.
Yevmiye kalemleri ekranında pivot görünümünde, tüm muhasebe kayıtlarınızı çok detaylı olarak raporlayabilirsiniz. Pivot üzerinde de filtre ve sınırsız gruplama imkanı mevcuttur.
Sık kullandığınız filtre ve grup kombinasyonlarını “Filtreyi Kaydet” ile kaydederek, Sık Kullanılanlar altından hızlıca uygulayabilirsiniz.
Yevmiye kalemleri pivot görünümü üzerinde rapor Ölçülerini değiştirebilir, istediğiniz zaman Excel olarak raporu indirebilirsiniz.
Yevmiye kalemleri ekranında grafik görünümünde, tüm muhasebe kayıtlarınızı anlık grafik olarak da raporlayabilirsiniz. Görsel raporlar, sunumlarda, konunun anlaşılmasını çok kolaylaştıracaktır. Çubuk , Çizgi ve Pasta Grafiği şeklinde raporlama yapabilirsiniz.
Yevmiye Kayıtları
Müşavir bölümünün altındaki “Yevmiye Kayıtları” sekmesini seçerek yevmiye kayıtlarına ulaşabiliriz. Yevmiye kayıtları sayfası açıldıktan sonra da “Oluştur” butonu kullanılarak yeni yevmiye kaydı oluşturabilirsiniz.
Yevmiye Kayıtlarında, “Düzenle” butonu ile kaydı düzenleyebilir, “Ters Kayıt Girişi” butonu ile istediğiniz yevmiye kaydının tersini oluşturabilir, eğer yevmiye ayarları üzerinde izin vermiş iseniz kaydı iptal edebilirsiniz.
Yevmiye kaydında bulunan yevmiye kalemleri ile uzlaştırlmış durumdaki yevmiye kalemlerini, “Uzlaştırılmış Girişler” akıllı butonuna basarak görebilirsiniz.
Aksiyon bölümünden, yetkiniz var ise silebilir veya kopyalayabilir, kayda bağlı yevmiye kalemlerini veya ters kayıt hareketlerini görüntüleyebilirsiniz.
Manuel Uzlaştırma
Uzlaştırma yaşlandırma raporlarının sağlıklı bir şekilde alınabilmesini ve müşteri ve tedarikçilerle mutabakatın kolayca yapılabilmesi için gereklidir.
Odoo, gerek direkt fatura üzerinden ödeme halinde kendisi uzlaştırarak, gerekse ödeme ekranlarında size henüz uzlaştırılmamış kayıtları sunarak size uzlaştırmada kolaylıklar sağlamaya çalışır. Buna rağmen uzlaştırılmamış durumdaki kayıtlarınızı manuel uzlaştırma yapabilirsiniz.
Manuel uzlaştırmak istediğiniz faturaları görüntülemek için Müşavir bölümüne gidip “Manuel Uzlaştırma” sekmesini seçiniz.
Manuel uzlaştırmak istediğiniz faturayı aşağıda kırmızı ok ile gösterilen sembole tıklayarak hesap bilgileri ve diğer hesap bilgilerini girerek oluşturabilirsiniz.
Kilit Tarihleri
Tüm kullanıcılar ve müşavirler için kayıtları kilitlemek istiyorsanız müşavirler bölümünün altında yer alan kilit tarihleri sekmesini seçiniz.
Bu sayfada karşınıza iki farklı seçenek çıkacaktır. Tüm kullanıcılar için veya sadece müşavirler için kilitlemek istediğiniz tarihi seçip kaydet butonuna basabilirsiniz.
Tüm kullanıcılar için seçmiş olduğunuz tarih, müşavir kullanıcılar ilgili dönemde işlemlerini henüz tamamlamamış olabilecekleri için daha ileri bir tarih olacaktır.
Gelir Tablosu
Dinamik gelir tablosunu görüntülemek için Raporlama bölümüne gidip “Gelir Tablosu” sekmesini seçiniz.
Gelir tablosu gelir ve giderlerinizi tüm harcama ve gelir kalemlerini gösteren detaylı ve dinamik bir rapordur.
Gelişmiş filtreleme seçenekleri sayesinde dönemsel karşılaştırma yapabilir ya da onaylanmış ve onaylanmamış kayıtları filtreleyebilir, kolay ve hızlı bir şekilde raporlarını oluşturabilirsiniz.
Dönemsel karşılaştırma yapmak için, aşağıdaki lacivert işaretçi ile işaretlenmiş bölümü, onaylanmış veya onaylanmamış faturaları seçmek için aşağıdaki kırmızı işaretçi ile işaretlenmiş bölümü seçmeniz yeterli.
Dönemsel karşılaştırma tarih üzerinde seçili tarih bilgisine göre yıllık, çeyrek veya aylık olarak yapılabilir. Karşılaştırma için “Önceki Dönem” bölümüne karşılaştırmak istenen dönem sayısı girilip “Uygula” butonuna basılması yeterlidir. Bunun dışında karşılaştırma, “Geçen Yıl Aynı Dönem” veya “Özel Tarih” olarak da yapılabilir.
Buna ek olarak mevcut yevmiyelere göre de gelir tablonuzu filtreleyebilir ve özelleştirilmiş raporlar oluşturabilirsiniz.
Gelir Tablosu üzerinde yer alan “Çıktı Önizleme” butonuyla PDF olarak, “Dışa Aktar” butonuyla da Excel olarak dışarı aktarım yapabilirsiniz.
Bilanço
Bilanço tablosuna ulaşmak için Raporlama bölümüne gidiniz ve “Bilanço” sekmesini seçiniz.
Bilanço raporunuzu tarih filtresiyle tarihini değiştirebilir onaylanmış veya onaylanmamış faturalara göre düzenleyebilir, Analitik kayıtlara göre filtreleyebilir, dönemsel karşılaştırmalar yapabilir ve kırmızı ile çerçevelenmiş “Çıktı Önizleme” seçeneği ile, oluşturduğunuz ve kolayca özelleştirdiğiniz raporu PDF olarak veya “Dışa Aktar” seçeneği ile excel olarak aktarabilirsiniz.
Nakit Akışı
Nakit akış tablosuna ulaşmak için Raporlama bölümüne gidip “Nakit Akış” sekmesini seçiniz. Nakit Akışı tablosu nakit giriş ve çıkışlarını, müşteriden alınan avans ödemeler, tedarikçilere yapılan avans ödemelerini gösteren faturalar kısmı ile entegre dinamik bir rapordur. Dilerseniz tarihe göre filtreleyebilir, onaylı ve onaysız faturaları görüntüleyebilir ve dönemsel karşılaştırma yapabilirsiniz.
Yönetici Özeti
Yönetici Özeti raporuna Raporlama bölümünün altındaki “Yönetici Özeti” sekmesini seçerek ulaşabilirsiniz. Yönetici Özeti raporu nakit, karlılık, bilanço ve performans gibi birçok verinin yer olduğu özet rapordur. Yönetici Özeti raporundaki verileri tarihlere göre filtreleyebilir,onaylanmış veya onaylanmamış kayıtları süzebilir ve dönemsel karşılaştırmalar yapabilirsiniz.
İş Ortağı Defteri
Dinamik iş ortağı defterine Raporlama bölümünün altındaki “İş Ortağı Defteri” sekmesini seçerek ulaşabilirsiniz.
İş ortağı Defteri müşteri ve tedarikçilerinizin borç, alacak ve bakiyelerini gösteren dinamik bir rapordur.
Tarihe göre ay, çeyrek ve yıl bazında filtrenebilir. İstenirse özel tarih aralığı verilebilir.
Seçenekler üzerinden, “İşlenmemiş Kayıtları Dahil Et” (Onaysız Kayıtlar) , “Gerçekleşme Esası :Metodu” (yanlızca tahsil edilmiş kayıtların dahil edildiği) ve “Sadece Uzlaşmayan Kayıtları Göster” “Tümünü Genişlet” (Detayların görüntülenmesi) seçilebilir.
İş Ortağı Defteri de dinamik bir rapor olduğu için, hem bir genel borç-alacak raporu, hem de bir genel ekstre raporudur. Bir iş ortağının genel borç-alacak durumu görülebildiği için bu borç-alacak bakiyesinin detayları da görülebilir ve bu detay üzerinden istenirse, “Fatura Görüntüle” ile direkt faturaya gidilebilir, “”Yevmiye Kaydını Görüntüle” ile yevmiye kaydı açılabilir veya “Not Ekle” ile bu kalem için açıklayıcı notlar eklenebilir.
Büyük Defter
Büyük Defter’e Raporlama bölümünün altındaki “Büyük Defter” sekmesini seçerek ulaşabilirsiniz.
Büyük Defter, yevmiye kalemlerindeki borç, alacak ve bakiyeleri detaylı bir şekilde görüntülemek için muhasebe alanında büyük önem taşıyan, yevmiye hareketleri ile otomatik güncellenen dinamik bir rapordur.
Büyük defter raporunu tarih filtrelerine onaylanmış veya onaylanmamış kayıtlara ve çeşitli yevmiyelere göre filtreleyip oluşturulabilir, dönemsel karşılaştırmalar yapabilir, önizleme olarak görebilir ve excel dosyasına aktarabilirsiniz.
Büyük Defter de dinamik bir rapor olduğu için, hem mizan hem de muavin rapor işlevi görür. Bir hesabın genel borç-alacak toplamları görülebildiği hesap detayları da görülebilir ve bu detay üzerinden istenirse, “Fatura Görüntüle” veya “Ödeme Görüntüle” ile direkt kayda gidilebilir, “”Yevmiye Kaydını Görüntüle” ile yevmiye kaydı açılabilir veya “Not Ekle” ile bu kalem için açıklayıcı notlar eklenebilir.
Geçici Mizan
Geçici Mizan raporuna ulaşmak için Raporlama bölümünün altında “Geçici Mizan” sekmesini seçiniz.
“Geçici Mizan” dönemsel olarak girilen hesaplardaki borç ve alacak durumlarını gösteren dinamik bir rapordur.
Aşağıdaki oklarda da görüldüğü üzere tarih, yevmiye filtresi eklenebilir onaylı ve onaysız kayıtlar seçilebilir ve dönemsel karşılaştırma yapılabilir.
Aynı zamanda raporu ön izlemeye alabilir ve excel dosyasına aktarabilirsiniz.
Geçici Mizan, Seçenekler üzerinde yer alan ” Hiyerarşi ve Ara Toplamları” seçeneği ile grup ve ana hesap bazında alınabilir.
Konsolide Yevmiyeler
Konsolide yevmiye tedarikçi, müşteri veya banka yevmiyesi gibi tüm yevmiyelerinin borç,alacak ve bakiye durumunu detaylı bir şekilde görebileceğiniz rapordur.
Aynı zamanda onaylı/onaysız kayıtları görebilir yevmiyeleri tarihlerine göre filtreleyebilirsiniz.
Oluşturduğunuz raporu ön izlemeye alabilir excel dosyasına kolaylıkla aktarabilirsiniz.
Hesap Planı
Hesap planı oluşturmak ve var olan planları düzenlemek için Yapılandırma bölümünün altındaki “Hesap Planı” sekmesini seçiniz.
Hesap planı sayfasına girdikten sonra dilerseniz kırmızı ile çerçevelenmiş “Oluştur” butonunu kullanarak kendi hesaplarınızı oluşturabilir ya da var olan hesapların kırmızı ok ile işaret edilen yere tıklayarak içine girip düzenleyebilirsiniz.
Hesap Kartı üzerinde bulunan alanlar;
Kod ; Hesap Kodu bilgisi, ilk üç hanesi ana hesap kodunu ifade edecek şekilde olmalıdır. Boşluk veya karakter içermeyen numerik olması tavsiye edilir.
İsim ; Hesap İsmi.
Tür ; Hesap Türü, kartta bulunan en önemli alandır.
Varsayılan Vergiler ; Manuel yevmiye kayıtlarında bu hesap için varsayılan vergi.
Etiketler ; Mali Raporlarda filtreleme için kullanılabilecek hesap etiketi.
Grup ; Hesabın bağlı olduğu grup veya ana hesap kodu.
Uzlaştırma İzin Ver ; Oluşan kayıtların uzlaştırma yoluyla kapatılması istendiğinde işaretlenir. Hesap Türü “Alacak” ve “Borç” olan hesaplada seçili olmalıdır.Hesap tanımından sonra kayıtlar oluştuğunda işaretlenmesi mümkün olmadığı için gerekli ise mutlaka tanım aşamasında seçilmelidir.
Süresi Dolmuş ; Kullanımı bitmiş olan hesaplar için seçilir.
Raporlarda ve bir çok yapıda hesap türünü bilgisine göre akışlar mevcut olduğu için çok dikkatli seçilmelidir.
Ürün Kategorileri
Ürün kategorileri oluşturmak ve mevcut kategorileri düzenlemek için, Yapılandırma bölümünün altındaki “Ürün Kategorileri” sekmesini seçiniz.
Ürün kategorileri sayfasına girdikten sonra kırmızı ile çerçeveli “Oluştur” butonuna basarak gelen ekranda gerekli bilgileri girerek ürün kategorinizi oluşturabilir aynı zamanda ürünü seçerek ürünü düzenleyebilirsiniz.
( Önemli Not: Tümü – Tümü / Masraflar – Tümü / Satılabilir kategorilerini sistem temel olarak kullanmakta olduğu için kesinlikle silmeyiniz.)
Ürün Kategorisi üzerinde bulunan alanlar;
Kategori Adı ; Kategori adı.
Üst Kategori ; Kategori ağacında, üstte yer alan kategori.
Lojistik
Kaldırma Stratejisine Zorla ; Kategori için uygulanacak lojistik stratejisi (FIF0 – LIFO – FEFO)
Envanter Değeri
Maliyet Yöntemi ; Ürün maliyetlerinde kullanılacak yöntem. Standart Fiyat – FIFO – Ortalama Maliyet – ( FIFO tercih edilmesi önerilir. )
Envanter Değeri ; SMM – Maliyet muhasebe kayıt yöntemi. Manuel – Otomatik – ( Otomatik tercih edilmesi önerilir.)
Hesap Özellikleri
Fiyat Farkı Hesabı; Fiyat farkı için kullanılacak muhasebe hesabı.
Gelir Hesabı ; Müşteri faturası gibi gelir kaydı oluşacak evraklarda k ullanılacak muhasebe hesabı. Bu alan, ürünler üzerinde de mevcut olup, Odoo önce ürün kartına, boş ise ürünün bağlı olduğu ürün kategorisine bakacaktır.
Gider Hesabı ; Tedarikçi faturası, masraf gibi gider kaydı oluşacak evraklarda k ullanılacak muhasebe hesabı. Bu alan, ürünler üzerinde de mevcut olup, Odoo önce ürün kartına, boş ise ürünün bağlı olduğu ürün kategorisine bakacaktır.
Muhasebe Hesapları
Stok Giriş Hesabı ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda, depoya stok girdiğinde Stok Değerleme hesabının karşısında alacak değeri oluşacak muhasebe hesabıdır.
Stok Çıkış Hesabı ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda, depodan çıkışı olduğunda, Stok Değerleme hesabının karşısında borç değeri oluşacak muhasebe hesabıdır.
Stok Değerleme Hesabı ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda, depo giriş-çıkışlarında, stok kaydının tutulacağı stok muhasebe hesabıdır.
Stok Yevmiyesi ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda oluşacak yevmiye kaydı için olması istenen yevmiyedir
Analitik Hesaplar
Odoo üzerinde, Analitik Hesap yapısı, ana muhasebe hesap yapısına ek ve destekleyici olarak firma bakış açısının ortaya koyulduğu ikincil kayıt yapısıdır. Özellikle, bütçe yapısının temelinde yer alması sebebiyle, bütçe kullanımı planlanıyor ise, firma bakış açısının ortaya konması ve yevmiye kayıtları oluşmaya başlamadan önce, buna göre en başında yapılandırılması gereklidir. Firma bakışı, firmanın önem verdiği temel finansal birimler üzerinden ortaya konmalıdır. Bu firmadan firmaya değişen şekilde, departman, gider – gelir merkezi , satış temsilcisi , marka, bölge veya bunlardan birkaçının bir arada bulunduğu kombinasyonlar olabilir.
Analitik hesap oluşturmak ve düzenlemek için önce ayarlardan Analitik Hesap opsiyonunuzun açık olduğundan emin olun. Kontrol etmek için Yapılandırma > Ayarlar > Analitik Hesap kısmına gelinir. Açık olması için kutunun aşağıdaki gibi seçili olması gereklidir.
Ayarlardan Analitik Hesap etkinleştirildikten sonra Yapılandırmalar bölümünden “Analitik Hesap” sekmesi seçilir. Kırmızı ile çerçevelenmiş “Oluştur” kutucuğunu seçip gerekli bilgileri girerek kendi analitik hesabınızı kolaylıkla oluşturabilirsiniz.
Analitik Etiketler
Analitik etiket oluşturmak için Yapılandırma bölümünün altında “Analitik Etiket” sekmesini seçiniz.
Açılan sayfadan “Oluştur” butonunu seçerek Analitik Etiket’inizi oluşturabilirsiniz. Dilerseniz hazır analitik etiketiniz varsa başka bir dosyadan da içe aktarabilirsiniz.
Analitik Hesap üzerinde akıllı butonlar vasıtasıyla, bağlı projeler görülebilir, analitik bazında maliyet/ciro ve bağlı bütçe öğelerinin durumu incelenebilir.
Kullanılmayan analitik hesaplar pasif hale getirilebilir.