Stoklarınız ile ilgili tüm operasyonları (teslimatlar, ürünlerin depo giriş ve çıkış işlemleri, stok sayımı kontrolleri, stok raporlamaları vb.) stok uygulaması üzerinden yönetebilirsiniz. Aynı zamanda, stok uygulaması üzerinden planlı stok hareketleri oluşturabilir ve tüm stok operasyonlarınızı işletmenize maksimum fayda sağlayacak şekilde optimize edebilirsiniz.
Stok uygulaması Odoo bünyesindeki diğer uygulamalar ile entegre çalışır. Örneğin Satış uygulamasında gerçekleştirilecek bir satış işlemi onayı, otomatik olarak stok uygulamasındaki ilgili teslimat hareketlerini tetikler.
Panel
Operasyonlar
Stok uygulamasının Panel kısmında Mal Kabul, Teslimat Emirleri, Üretim ve POS Siparişleri gibi stok operasyonlarını kanban görünümünde görebilir, üzerinde yer alan smart butonlar ile özel filtrelenmiş şekilde ilgili transferlere gidebilirsiniz.
Mal Kabul : Satın alma vb. sebeplerden dolayı depo girişi bekleyen ürünlerin takibini sağlayacak bölümdür.
Teslimat Emirleri : Satış, iade vb. sebeplerden dolayı teslim edilecek ürünlerin takibini sağlayacak bölümdür.
Üretim: Üretim sürecinde ilgili ürünler için çıkış işlemlerinin takip edildiği bölümdür.
POS Siparişleri: POS üzerinden gerçekleştirilen satış işlemleri sonrası teslim edilen ürünlerin takibinin sağlandığı bölümdür.
İlgili süreçler için bekleyen ya da geciken ürünlerin takibini de yine stok paneli üzerinden gerçekleştirmeniz mümkündür.
Transferler
Depo transferlerinizin durumlarını bu bölümden görüntüleyebilir, bilgilerini düzenleyebilir ya da “Oluştur” butonunu seçerek yeni stok transferi oluşturabilirsiniz.
Transferler bölümüne Operasyonlar>Transferler yolunu izleyerek ulaşabilirsiniz.
“Oluştur” butonunu seçtikten sonra aşağıdaki görseli görebilirsiniz. Transfer oluşturma ekranında aşağıda özellikleri tanımlı bilgiler girmeniz gerekmektedir.
İ ş Ortağı: Transfer işlemini hangi iş ortağınız adına gerçekleştireceğiniz bilgisini bu alana girebilirsiniz.
Belge Numarası: Transfer sürecinde kullanılacak belgeye ait numaradır.
Planlanan Tarih: Transferin ne zaman gerçekleştirileceğini bu alana girebilirsiniz
Kaynak Belge: Bu transferin hangi belgeye istinaden düzenlendiğini bu alana girebilirsiniz.
Operasyonlar
Bu alandan transfer edilecek ürünü seçebilir, transfer edilecek miktarı girebilirsiniz.
Ek Bilgi
Ürün Teslimat Politikası: Bu alandan ürünlerin teslim politikasını belirleyebilirsiniz. Örneğin ürünlerin hepsi hazır olduğunda gönderim yapabilir ya da mümkün olduğunca kısa sürede gönderim yapma opsiyonunu seçebilirsiniz.
Operasyon Türü: Stok operasyon türünü bu alandan belirleyebilirsiniz; Örneğin, mal kabul, üretim, teslimat emirleri vb.
İthalat Beyan No: İthalat beyan numarası ithal edilen ürünün takibini sağlayan resmi numaradır.
Öncelik: Acil, çok acil, normal, acil değil olarak transfer önceliğinizi belirleyebilirsiniz.
Nakliyeci: Kurumunuza uygun nakliye yöntemini bu alandan seçebilirsiniz.
Takip Referansı: Transfer işleminize ait takip referans numarasını bu alandan girebilirsiniz.
Konşimento No: Konşimento numarasını bu alandan girebilirsiniz.
Konteyner No: Transfer edilen ürünün konteyner numarasını bu alandan girebilirsiniz.
Yüklendi: Transfer edilen ürün yüklendiyse bu alanı etkinleştirebilirsiniz.
Yüklenme Tarihi: Transfer edilen ürünün yüklenme tarihini buradan girebilirsiniz.
Ağırlık: Transfer edilen ürünün ağırlık bilgilerini bu alana girebilirsiniz.
Nakliye Ağırlığı: Transfer edilen ürünün ağırlık bilgilerini bu alana girebilirsiniz.
Paket Sayısı:Transfer edilen ürünün paket miktarını bu alana girebilirsiniz.
Eklenen Ağırlık: Bu alana ürünün ağırlık bilgisini ekleyebilirsiniz.
Bürüt Ağırlık: Eklenen ağırlık üzerinden hesaplanır.
Sayım Farkları
İşletmenizin tercihine göre haftalık, aylık veya yıllık sayımlarınız olabilir. Sayım Farkları bölümünde eğer fiili stok miktarlarınız ile Odoo Stok miktarları arasında bir fark var ise, bu bölüm üzerinden sayım farkı oluşturabilirsiniz.
Sayım Farkları bölümüne ulaşmak için Operasyonlar>Sayım Farkları yolunu izleyiniz.
Aşağıda görselde görüldüğü gibi Sayım Farkları bölümünde girilecek bir takım bilgiler mevcuttur;
Envanter: Sayım farkları kapsamına alacağınız ürünleri bu alandan belirleyebilirsiniz. Bu sayımı ürün, ürün kategorisi bazlı yapabilir ya da sayıma tüm ürünleri dahil edebilirsiniz.
Envanter Tarihi: Envanter sayımı yapılacak tarihi bu alandan girebilirsiniz.
Muhasebe Tarihine Zorla: Varsayılan tarih yerine envanter tarafından oluşturulan stok hareketlerini değerlemek istediğiniz muhasebe tarihini seçebilirsiniz (envanter bitiş tarihi).
Envanter Kategorisi: Bu alan envanter olarak “Bir Ürün kategorisi” opsiyonunu seçtiğinizde ortaya çıkar. Envanter sayımına dahil edilecek kategoriyi bu alandan belirleyebilirsiniz.
Hurda
Hurdaya çıkarmak istediğiniz ürünleri bu bölümden oluşturabilirsiniz. Hurdaya çıkardığınız ürünler stoktan düşecektir ve stok raporlamasında hurdaya çıkardığınız adetler gözükmeyecektir.
“Oluştur” butonunu seçerek hurda ürün oluşturabilirsiniz. Hurda bölümüne ulaşmak için Operasyonlar>Hurda yolunu izleyebilirsiniz.
“Oluştur” butonunu seçtikten sonra karşınıza aşağıdaki görsel çıkacaktır. Buradan kolaylıkla hurdaya ayıracağınız ürünü ve miktarını seçebilir, kaynak belge ve beklenen tarih bilgisi de girdikten sonra ürününüzü hurdaya ayırabilirsiniz.
Bilgilerinizi girdikten sonra “Doğrula” butonunu seçmeniz gerekmektedir. Daha sonra ürününüzün hurdaya ayrılmak üzere transfer emri gerçekleşecektir.
Planlayıcı Çalıştır
Planlayıcıyı Çalıştır butonunu seçtiğinizde Odoo, stokları hedef yerlere planda belirlenen stok miktarlarına göre çalıştırır ve otomatik sevkiyatlar oluşturur. Ayrıca, “Tüm Planlayıcıları Çalıştır” butonunu seçerek daha önceden tanımladığınız ihtiyaç kurallarını çalıştırabilirsiniz.
Ana Veri
Ürünler
Ürünler bölümünden işletmenize ait tüm ürünleri görüntüleyebilir veya “Oluştur” butonundan yeni ürün oluşturabilirsiniz. Ayrıca, bu bölümden ürün bilgilerini de düzenleyebilirsiniz.
Ürünler bölümüne ulaşmak için Ana Veri > Ürünler yolunu izleyebilirsiniz.
Yeni bir ürün oluşturmak için “Oluştur” butonunu seçtiğinizde karşınıza aşağıdaki sayfa çıkacaktır.
Üst panelden, ürünü Websitesinde yayınlayabilir, ürün hareketlerini yönetebilir, satış ve satınalma satırlarına ulaşabilir, ürün ağaçları bilgilerini (ürünü üretmek için hangi malzemelerin ihtiyaç olduğunu) girebilir ve ürünün statüsünü aktif veya pasif olarak değiştirebilirsiniz.
Alt panelde Genel Bilgi, Varyantlar, Satış, Satınalma, Stok, Faturalama, Notlar bölümleri mevcuttur. Her bölümde ürün ile ilgili ayrı bilgiler girebilirsiniz.
Genel Bilgi
Ürün Türü: Sarf Malzeme (stok takibi olup envanter takibi olmayan ürün), Stoklanabilir Ürün (envanter takibi yapılan ticari ürün) ve Hizmet (stok ve envanter takibi olmayan ticari ürün) olarak üçe ayrılmaktadır.
Kategori: Ürünün kategorisini belirlemektedir. Kategorileri işletmenizin ihtiyacına göre oluşturabilir ve şekillendirebilirsiniz.
İç Referans: Bu bölüme ürünün stok kodunu girebilirsiniz. (Odoo standart yapısında bir stok koduna ihtiyaç duymaz. Bu sebeple kullanımı isteğe bağlıdır.)
Barkod: Bu bölüme ürünün barkodunu girebilirsiniz.
Satış Fiyatı: Ürünün satış fiyatını bu alana girebilirsiniz.
Maliyet: Ürünün maliyetini bu alana girebilirsiniz.Bir satınalmaya dayanmayan (sayım farkı vb.) stok giriş işlemlerinde bu değer kullanılır.
Varyantlar
Varyantlar ürünlerin niteliklerini (rengi, bedeni, boyutu) sisteme girebileceğiniz alandır.
Satış
Satış noktasından ürünün web sitesindeki bilgilerini girebilir (ürün aksesuarı, resim stili, alternatif ürünler, e-ticaret kategorileri), ürüne fiyat listesi tanımlayabilir, satış noktası kategorisi oluşturabilirsiniz.
Satın Alma
Bu sekmeden ürünün detaylı tedarikçi bilgilerini (hangi fiyattan alınacağı, kaç adet sipariş edileceği ve hangi tarihlerde teslim edileceği gibi) girebilirsiniz.
Stok
Stok bölümünden stok operasyonlarını işletmenizin ihtiyacı doğrultusunda özelleştirebilir, üretim ve müşteri teslim süresi belirleyebilir, lojistik ayar bilgileri ve üretim konum bilgileri girebilir ve stok izlenebilirlik ayarlarını (lot’lara göre, benzersiz seri no’lara göre) belirleyebilirsiniz.
Faturalama
Faturalama bölümü Alacaklar (Müşteri Vergileri, Gelir Hesabı, Ertelenmiş Gelir Türü), Borçlar (Tedarikçi Vergileri, Gider Hesabı, Maliyet Yüklemeleri, Faturalama ve Satın Alma Faturaları), Maliyet Yüklemeleri, Faturalama Kuralı (Sipariş miktardan ya da teslim edilen miktardan fatura etme seçenekleri mevcuttur) ve Satın Alma (kontrol ilkesinin sipariş edilen miktarda ya da teslim edilen miktarda oluşmasını sağlar. Sistem seçeceğiniz evrelere göre kontrolü sağlar) bölümlerinden oluşur.
Notlar
Bu bölüm üzerinde Satış süreci ile ilgili tüm aşamalar için (müşteri, teslimatlar, iç transferler, tedarikçiler, malzeme kabül) ayrı bir şekilde açıklama yazabilirsiniz.
Ürün Varyantları
Ürün Varyantları bölümü aynı ürüne ait farklı özellikleri (Renk, Boyut, Beden vb.) tanımlamanıza ve ürünlerin farklı niteliklerini yönetebilmenize olanak sağlar.
Ürün Varyantlarını aktif hale getirmek için Yapılandırma>Ayarlar yolunu izleyiniz ve aşağıdaki bölümdeki kutucuğu aktif hale getiriniz. Daha sonra kırmızı ok ile işaret edilen bölüme girip bir ürüne renk, beden, boyut gibi çeşitli varyant bilgileri tanımlayabilirsiniz.
Ayarlardan ürün varyantlarını etkinleştirdikten sonra Ana Veri>Ürün Varyantları yolunu izleyerek ürün varyantları oluşturabilir ya da ürün varyant bilgilerini düzenleyebilirsiniz.
İhtiyaç Kuralı
İhtiyaç kuralı bölümünden ürünler özelinde minimum veya maksimum stok miktarları belirleyebilirsiniz. Daha sonra sistem, belirlediğiniz ihtiyaç kurallarına göre minimum veya maksimum satın alma emirleri ve taslak üretim emri oluşturur. Stok ihtiyaç planlama kuralında, maksimum stok miktarını belirlediğinizde, Odoo stok miktarını maksimum stok miktarına göre tamamlayacak ihtiyaç hesaplar.
İhtiyaç planlamasının hesaplanması sürekli ve anlık olarak otomatik yapılabildiği gibi, “Planlayıcıları Çalıştır” butonu seçilerek manuel olarak da tetiklenebilir.
Aşağıda bir ürün özelinde ihtiyaç kuralı oluşturmanın spesifik bir örneği verilmiştir. Bu bölüme Ana Veri>İhtiyaç Kuralı yolunu izleyerek ulaşabilirsiniz.
Lot/Seri Numaraları
Öncelikle Lot/Seri numaraları özelliğini aktif hale getirmek için Yapılandırma > Ayarlar yolunu izleyiniz. Daha sonra aşağıdaki bölüme gelip Lot/Seri Numaraları bölümünü aktif hale getiriniz.
Lot/Seri numaraları bölümünü aktif hale getirdikten sonra ürünün tedarikçilerden müşterilere kadarki olan yolculuğunda ürünü kolay takip edebilmek adına her bir evre için lot ve seri numarası atanır. Her bir numara ürünün geçirdiği bir süreci ifade eder ve kendi içinde anlamı vardır.
Ana Veri > Lot Seri Numaraları yolunu izleyerek ürünlerin lot seri numaralarının liste şeklinde görüntülendiği ekranı görebilirsiniz.
Paketler
Ürün paketleri özelliğini aktif hale getirmek için Yapılandırma > Ayarlar yolunu izleyebilirsiniz.
Daha sonra aşağıdaki bölüme gelip Ürün Paketleri bölümünü aktif hale getirebilirsiniz.
Ürün Paketleri 6’lı şişe suyu, 10 şişe kolayı tek bir ürün olarak göstermenizi sağlar. Bu özelliği aktif hale getirdikten sonra ürünler üzerinde dilediğiniz gibi paketleme seçenekleri oluşturabilirsiniz. Kırmızı ile çerçeveli yerden özelliği aktif hale getirebilir, kırmızı ok ile işaret edilen yerden de ürün paketleri oluşturabilirsiniz.
Ayrıca Yapılandırma > Ürün Paketleri yolunu izleyerek kolayca ürün paketleri oluşturabileceğiniz ekrana ulaşabilirsiniz. Ürün paketi oluşturmak için “Oluştur” butonunu seçmeniz yeterlidir.
Aşağıdaki görselde Ürün Paketi oluşturma örneği verilmiştir.
Raporlama
Stok
Güncel stok bilgilerinize ulaşmak için Stok uygulaması üzerinden Raporlama>Stok yolunu izleyiniz. Daha sonra aşağıdaki görseli görebilirsiniz.
“Güncel Envanter” seçeneğini seçerseniz, güncel olarak ne kadar stok taşıdığınız bilgisine ulaşırsınız. “Belirli Bir Tarihte” seçeneğini seçtiğinizde ise belirlediğiniz tarihe ait stok miktarı bilgisine ulaşabilirsiniz.
Aşağıdaki görselde güncel stok raporu örneğini görebilirsiniz.
Envanter Değeri
Envanter Değeri bölümü stoklarınızda bulunan ürünlerin envanter değerlerini raporlamaya yardımcı olur. Bu rapor, envanterinizdeki stok miktarının parasal olarak ürün değerini gösterir.
Ürün Hareketleri
Ürün Hareketleri bölümü stok giriş ve çıkış işlemlerini kayıt bazlı takip etmeye olanak sağlar.
Bölüme ulaşmak için Raporlama > Ürün Hareketleri yolunu izleyebilirsiniz.
Yapılandırma
Ayarlar
Stok ayarlarını yönetmek için Stok uygulaması üzerinden Yapılandırma>Ayarlar yolunu izleyerek Ayarlar bölümüne ulaşabilirsiniz.
Ayarlar bölümü üzerinden birçok değişik ayar ve özelliği yönetmeniz mümkün;
Operasyonlar
Barkod Tarayıcı: Bu özelliği etkinleştirdiğinizde, Odoo’da kayıtlı ürünleriniz barkod okuyucu tarafından okutulduğunda otomatik olarak ekrana düşer. Operasyonlar daha hızlı bir hale gelmiş olur.
Toplu Transferler: Transferlerinizi toplu bir şekilde yapmanıza olanak sağlar.
Rezervasyon: Satılan ürünlerin ne zaman rezerve edileceğini bu alandan seçebilirsiniz.
Teslimat Paketi: Bu özellik ürünlerin koli ve kutu gibi pakete konmasını sağlar.
Uyarılar: İş ortaklarınız ile ilgili bilgilendirici uyarılar almanızı sağlar.
Sevkiyat Yönetimi: Sevkiyatın nasıl yönetileceğine bu bölümden karar verebilirsiniz. Hazır olan ürünleri bölebilir veya tüm ürünleri tek seferde gönderme opsiyonunu seçebilirsiniz.
Sevkiyat Bağlayıcıları
Nakliye bağlantıları, doğru nakliye maliyetlerini hesaplamaya, gönderim etiketlerini basmaya ve müşteriye gönderilmek üzere depoda taşıyıcı seçimini talep etmeyi sağlar. Anlaşmalı olduğunuz sevkiyat sağlayıcılarını kutucuğu işaretleyerek seçebilirsiniz.
Ürünler
Nitelikler ve Varyantlar: Varyantları ve ürün niteliklerini bu alandan ayarlayabilirsiniz (renk, beden, boyut gibi)
Ölçü Birimi: Ürünlerin ölçü birimlerini bu alandan ayarlayabilirsiniz (cm, m, kg, gram gibi)
Ürün Paketleri: Ürünlerinizin paketlerini bu bölümden oluşturabilirsiniz.
İzlenebilirlik
Lot Seri Numaraları: Ürünlerin belirli gruplar halinde takip edilebilmesine olanak sağlayan numaraların girişinin yapılabildiği alandır.
Konsinye: Konsinye yöntemiyle çalışan kurumlar bu özelliği etkinleştirebilir.
Son Kullanma Tarihleri: Daha çok gıda sektöründe olmak üzere tüm sektörler için bozulabilecek ürünlere son kullanma tarihi girişi yapmaya olanak sağlayan alandır.
Maliyet
Maliyet Yüklemeleri: Bu özellik ek maliyetleri ürün maliyetlerine yüklenmesini sağlar.
Depo
Envanter Konumları: Ana depolar içerisinde belirli bölümler (depo içinde depo gibi) tanımlanabilmesine olanak sağlar.
Çoklu Depo: Ana depolarınızı oluşturup yönetmenize olanak sağlar. Örneğin; Mamul Depo.
Çok Adımlı Rotalar: Ürün hareketlerinin belirli bir yol güzergahında ilerleyebilmesine olanak sağlar. Örneğin; Mal Kabul, Kalite Kontrol, Gelen Ürünlerin Depolanması.
İleri Düzey Planlama
Satışların Teslimi için Güvenli Tampon Süre: Bu özellik teslimat gecikmelerini önlemek için teslimatları daha erkenden planlamanıza yardımcı olur. Beklenen teslim tarihlerini manuel olarak ileri taşıyabilirsiniz.
Planlanmayan Yayılma: Planlanmayan yayılma gibi durumlarda manuel olarak yayılma gününü belirleyebilirsiniz.
Satın Alma için Teslimat Zaman Güvenliği: Gecikmelerin önüne geçmek adına satın alma işlemlerinizdeki teslim alma sürenizi manuel olarak belirleyebilirsiniz.
Depolar
Ayarlar bölümünün Depo kısmından depo ile ilgili çeşitli ayarları yönetebilirsiniz;
Envanter Konumları: Ana depolar içerisinde belirli bölümler (depo içinde depo gibi) tanımlanabilmesine olanak sağlar.
Çoklu Depo: Ana depolarınızı oluşturup yönetmenize olanak sağlar. Örneğin; Mamül Depo.
Çok Adımlı Rotalar: Ürün hareketlerinin belirli bir yol güzergahında ilerleyebilmesine olanak sağlar. Örneğin; Mal Kabul, Kalite Kontrol, Gelen Ürünlerin Depolanması.
Konumlar
Depo konumlarınızı görüntülemek için Stok uygulaması üzerinden Yapılandırma>Ayarlar bölümünü izleyebilir ve Depolar alanı içinden Envanter Konumunu etkinleştirebilirsiniz. Daha sonra “Konumlar” alanını seçerek depo konumlarınızı görüntüleyebilirsiniz.
Rotalar
Rotalar bölümü ürün hareketlerinin belirli bir yol güzergahında ilerleyebilmesine olanak sağlar. Örneğin; Mal Kabul, Kalite Kontrol, Gelen Ürünlerin Depolanması.
Stok uygulaması üzerinden Yapılandırmalar > Ayarlar yolunu izleyerek siz de kendi rotanızı ve stratejinizi oluşturabilirsiniz. Bunun için Depo bölümünden Çok Adımlı Rotalar özelliğini etkinleştirmeniz gerekmektedir.
Operasyon Türleri
Operasyon türü bölümü stoklarınızla ilgili farklı operasyonlar oluşturmanıza ve bu operasyonlar özelinde farklı aksiyonlar alabilmenize yardımcı olur.
Odoo sisteminde kayıtlı Operasyon Türlerini görüntülemek ya da yeni Operasyon Türü Oluşturmak için Yapılandırma > Operasyon Türleri yolunu izleyiniz.
“Oluştur” butonunu seçerek yeni bir operasyon türü oluşturabilirsiniz.
“Oluştur” butonunu seçtikten sonra aşağıdaki operasyon türü oluşturma ekranını görebilirsiniz. Bu görselde doldurulacak çeşitli bilgiler mevcuttur;
Operasyon Türü: Bu alandan operasyonunuza isim verebilirsiniz.
Referans Sırası: Bu alandan operasyonunuza referans sıralaması tanımlayabilirsiniz. Bu operasyondan oluşan kayıtlar için bu sıralamaya göre oluşacaktır.
İadeler için Operasyon Türü: Bu alandan iade alınan ürünler için bir operasyon belirleyebilirsiniz.
Operasyon Türü: Sağ tarafta yer alan operasyon türünde ise operasyonunun Müşteri (Çıkış) Tedarikçi (Giriş), Dahili veya Üretim operasyonu olduğunu belirleyebilirsiniz.
Operasyon Detaylarını Göster: Seçili olması durumunda detaylı stok operasyonlarını satır şeklinde görüntüleyebilirsiniz.
Rezerveyi Göster: Seçili olması durumunda Odoo rezerve olan ürünleri gösterir.
Yeni Lot/Seri Numarası Oluştur: Operasyon türü özelinde yeni lot sıra numarası oluşturur.
Varolan Lot/Seri Numaraları Kullanın: Varolan lot/seri numaralarından devam eder.
Ürün Kategorileri
Ürün kategorileri adlı bölümden ürün kategorilerinizi oluşturabilirsiniz.
Örneğin tekstil perakendeciliği sektöründeyseniz aksesuar, giyim, ayakkabı gibi üç farklı kategori oluşturabilir daha sonra ürünlerinizi bu kategoriler altında kaydedip, raporlanabilir veriler oluşturabilirsiniz.
Ürün kategorileri listesine gitmek ve yeni ürün kategorileri oluşturmak için Yapılandırma>Ürün Kategorileri yolunu izleyip “Oluştur ” butonunu seçmeniz yeterli.
Ürün kategorileri sayfasına girdikten sonra kırmızı ile çerçeveli “Oluştur” butonuna basarak gelen ekranda gerekli bilgileri girerek ürün kategorinizi oluşturabilir aynı zamanda ürünü seçerek ürünü düzenleyebilirsiniz.
( Önemli Not: Tümü – Tümü / Masraflar – Tümü / Satılabilir kategorilerini sistem temel olarak kullanmakta olduğu için kesinlikle silmeyiniz.)
Ürün Kategorisi üzerinde bulunan alanlar;
Kategori Adı ; Kategori adı.
Üst Kategori ; Kategori ağacında, üstte yer alan kategori.
Lojistik
Kaldırma Stratejisine Zorla ; Kategori için uygulanacak lojistik stratejisi (FIF0 – LIFO – FEFO)
Envanter Değeri
Maliyet Yöntemi ; Ürün maliyetlerinde kullanılacak yöntem. Standart Fiyat – FIFO – Ortalama Maliyet – ( FIFO tercih edilmesi önerilir. )
Envanter Değeri ; SMM – Maliyet muhasebe kayıt yöntemi. Manuel – Otomatik – ( Otomatik tercih edilmesi önerilir.)
Hesap Özellikleri
Fiyat Farkı Hesabı; Fiyat farkı için kullanılacak muhasebe hesabı.
Gelir Hesabı ; Müşteri faturası gibi gelir kaydı oluşacak evraklarda k ullanılacak muhasebe hesabı. Bu alan, ürünler üzerinde de mevcut olup, Odoo önce ürün kartına, boş ise ürünün bağlı olduğu ürün kategorisine bakacaktır.
Gider Hesabı ; Tedarikçi faturası, masraf gibi gider kaydı oluşacak evraklarda k ullanılacak muhasebe hesabı. Bu alan, ürünler üzerinde de mevcut olup, Odoo önce ürün kartına, boş ise ürünün bağlı olduğu ürün kategorisine bakacaktır.
Muhasebe Hesapları
Stok Giriş Hesabı ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda, depoya stok girdiğinde Stok Değerleme hesabının karşısında alacak değeri oluşacak muhasebe hesabıdır.
Stok Çıkış Hesabı ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda, depodan çıkışı olduğunda, Stok Değerleme hesabının karşısında borç değeri oluşacak muhasebe hesabıdır.
Stok Değerleme Hesabı ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda, depo giriş-çıkışlarında, stok kaydının tutulacağı stok muhasebe hesabıdır.
Stok Yevmiyesi ; Envanter değeri Otomatik seçili olduğunda oluşacak yevmiye kaydı için olması istenen yevmiyedir.
Nitelikler
Nitelikler bölümünden ürünlerin renk, beden vb niteliklerini tanımlayabilir daha sonra ürünleri niteliklerine göre filtreleyip buna bağlı raporlar çıkarabilirsiniz.
Yapılandırma > Nitelikler yolunu izleyerek stokta sergilenen ürünlerin niteliklerini kolayca oluşturabilirsiniz.
Nitelik Değerleri
Yapılandırma>Nitelik Değerleri yolunu izleyerek bu bölüme ulaşabilirsiniz. Nitelik değerleri stoktaki ürünlerin nitelik değerlerinin ne olduğunu bir başka anlamda ne tür nitelikleri olduğunu ifade eder. Örneğin beden veya renk bir nitelik değeridir. Bu bölümden ürün bedenlerini ayırmak için “Beden” veya “Renk” adlı nitelik değeri oluşturabilir içine çeşitli beden ve renk değerleri tanımlayabilirsiniz.
Aşağıda nitelik değerleri örneği verilmiştir. Siz de ürününüzün farklı renklerini oluşturmak için ürüne renk belirleyebilir ve değerlerini örnekteki gibi girebilirsiniz. HTML Renk indeksi alanı html renk kodlarına göre çalışır. Her rengin bir html kod karşılığı vardır. Eğer bu kodları girerseniz internet sitenizde sattığınız ürünlere renk paleti gelecektir.
Ürünlerin html renk indeks bilgilerini girdikten sonra sitenizde aşağıdaki gibi bir görünüm elde edersiniz.
Ürün Paketleri
Yapılandırma>Ayarlar yolunu izleyerek Ürün Paketleri bölümüne ulaşabilirsiniz. Doğruluma kutucuğunu seçtiğinizde aşağıda ürün paketlerinin nitelik değerleri çıkacaktır. Buradan ürün paketleri değerleri oluşturabilirsiniz. Bu özellikle hızlı tüketim sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için oldukça yararlı ve iş kolaylaştırıcı bir bölümdür. Örneğin tekli su şişesini 6’lı satmak istediğinizde ürün paketi oluşturursunuz ve 6’lı su şişesi olarak paketler halinde satabilirsiniz.
Ölçü Birimi
Yapılandırma>Ayarlar yolunu izleyerek Ölçü Birimi bölümüne ulaşabilirsiniz. Doğrulama kutucuğunu seçtiğinizde alt kısımda ölçü birimi nitelikleri çıkacaktır. Altta kırmızı ok ile işaret edilen bölüme tıkladığınızda Odoo sisteminde ön tanımlı olarak yerleştirilmiş çeşitli ölçü birimleri mevcuttur. Bu stoktaki ürününüzü nicelik bakımından ölçmenize yarar. Örneğin su ürününü metreküp cinsinden ölçebilir ya da masayı cm cinsinden ölçecek şekilde tanımlayabilirsiniz.
Ölçü Birimi Kategorileri
Ölçü birimi kategorileri ölçü birimlerini ana grup halinde toparlar ve Yapılandırma>Ayarlar yolunu izleyerek ulaşılabilir. Daha sonra ölçü birimi bölümü içinden “Oluştur” butonunu seçerek ölçü birimi kategorisi oluşturabilirsiniz.
Uzunluk, Hacim, Ağırlık Odoo sisteminde ön tanımlı olarak gelen kategorilerden yalnızca birkaçıdır. Aşağıdaki görseli izleyerek siz de kendi kategorinizi oluşturabilirsiniz.
Aşağıdaki ölçü birimi oluşturma ekranının kategori kısmında birim, ağırlık, uzunluk gibi ihtiyaç olunan ölçü birim kategorisini oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz.